melsom-logo

 

Service

 

Ing. Melsom ANS kan utføre test av utstyr samt noe reparasjoner.

 

Selv om Ing. Melsom ANS kun selger kvalitetsprodukter fra kjente leverandører, så vil det fra tid til annen kunne oppstå feil ved produktene. På disse sidene har vi forsøkt å samle den informasjonen som kan hjelpe hvis noe er skjedd, og du opplever at produktet ikke fungerer.

 

Det er imidlertid ikke alltid at problemet som oppstår skyldes en direkte feil ved produktet. Sjekk brukermanual, FAQ sider på nettet samt våre supportsider før du sender utstyr inn for reparasjon. (Utstyr som blir sendt inn for reparasjon som det ikke er noe galt med belastes en times arbeid.)

 

Hvis et produkt skal sendes inn for service, kalibrering eller bare en sjekk må alltid opplysninger om avsender og en beskrivelse av problemet følge utstyret.

 

Merk at fraktkostnader alltid belastes kunden begge veier ved reparasjoner selv om utstyret er dekket av garanti. Garantien omhandler normalt kostnadsfri utbedring av feil eller bytte av varen, men kunden må selv sørge for å frakte utstyret til oss.

 


 

Regler for retur / Reklamasjon


- Varen må tilbakeleveres i tilnærmet lik stand de ble mottatt.
- Varen må returneres i originalforpakningen

- Defekt vare må returneres snarest, senest innen 2 måneder etter mottak. Siste frist for reklamasjon er 1 år etter mottak

(Regel om 5 års reklamasjonsrett gjelder bare for vanlige forbrukere og ikke firmaer og bare 5 år dersom produktet ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år).

Angrerett
Skulle du angre et kjøp må du varsle oss om dette innen 14 dager etter mottak av varen(e). Ved bruk av angrefristen betaler du returporto.

NB: Det er viktig at du tar vare på originalemballasjen da denne vanligvis er merket med serienummeret til produktet. Produsenten kan nekte å godta returen fra oss dersom vi ikke har med emballasjen, noe som gjør at vi ikke kan gi deg hele beløpet tilbake.

Du velger selv om du vil ha et nytt produkt eller få pengene tilbake. Ønsker du pengene tilbake trenger vi ditt bankkontonummer, oppgi dette når du melder returen. Vi er glade for din tilbakemelding ved retur av varer, men dette er ikke påkrevd. Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf Angrerettloven § 6, punkt e).


Returvarer
Hvis du sender tilbake en vare du ikke er fornøyd med, sendt den i komplett produktemballasje som vanlig postpakke, ikke mot postoppkrav. Husk å pakke godt inn, du står selv for transportrisikoen.

 

Reklamasjon
Hvis en vare har en feil eller er feillevert, returner den og legg ved ditt navn, adresse og telefonnummer, samt årsaken til returen. 

Returadresse: Ing Melsom ANS, Oredalsåsen 6, 1613 Fredrikstad

 

Husk å lese bruksanvisningen for produktet du har kjøpt.

 

 

Copyright 2000-2011 Ing.Melsom ANS.